sloten en ACE

ReindeR schreef:
> Ik ben pas gerust als ik het frame met
> een Cyclops U-beugel van f130,- (made in Holland) aan een stevige
> brugleuning oid. vast kan zetten.

Even het fietsdiefstalrapport erbij pakken: beugel goed, gebruik
niet. Een beugel die vast zit aan een paal kan heel gemakkelijk
getordeerd worden; ongeveer 10 seconden werk. De meeste fietsdieven
gebruiken hier twee fietsenstandaarden voor. Het enige juiste gebruik
van een beugel is tussen wiel en frame. In het algemeen moet
het gebruik van beugels worden afgeraden.

De enige twee typen die flink wat vertraging geven zijn het
overbekende AXA-ringslot (!) waar dieven de schurft aan hebben en een
supergeharde ketting met goed discusslot. Met de ketting kan de fiets
redelijk veilig aan de vaste wereld worden vastgemaakt. Maar dan nog
blijft het een wapenwedloop: als jou fiets het best beveiligd is
pakken ze wel een minder beveiligde fiets.... tenzij jou fiets zo
aantrekkelijk is dat ze er met speciale materialen voor terug komen.
(Deze kennis is afkomstig uit een onderzoek onder fietsendieven.)

> PS. nog meer inspirerende lectuur over dit thema: Het onderzoek
> 'fietsdiefstal 'van het ministerie van justitie:
> http://huizen.dds.nl/~rrr/samenvat.html

Inderdaad: LEZEN!!!

Jan Wolsheimer schreef:

> In een exemplaar van de HPV-nieuws zag ik een advertentie van het bedrijf
> A.C.E. uit Winterswijk,

Die andere fietsen zijn een ontwerp van meneer ACE himself: Mark
Burgers. Hij zal je graag verder van dienst zijn.

Theo van Soest                            Department of Radiotherapy
                  0                       University Hospital Utrecht
 P.O.Box 85500, 3508 GA Utrecht, The Netherlands
 E-mail: theo at radcl.ruu.nl  Phone:+31-30-2507143  Fax:+31-30-2581226