Re: Sloten (en Fietsalarm)

At 18:22 14-7-96, 100700.663 at CompuServe.COM wrote:
>Reinder,
>Helpt het
>in jou ogen nou wel of niet om drie sloten aan m'n fiets te maken?

Wel enigszins met U-beugel en geharde ketting aan ijzeren paal oid. Niet
met gewone ketting of kabel aan wat dan ook of met wat voor slot dan ook
aan zwakke omgeving vastgemaakt.

>Waar ik
>veel bezorgder over ben is vandalisme, en daar helpen geen tien sloten aan. En
>een fietsalarm ook niet.

Ja, gegrond. Zeker uit jaloezie of verveling. Een aparte fiets trekt
natuurlijk eerder vandalisme aan dan een gewoon brik. Die zijn haast
onzichtbare straat decoratie geworden dat niet opvalt als het brik niet
toevallig je eigen is.

Het fietsalarm kan toch zeker zijn nut hebben. Bij de eerste trap of ruk
aan je fiets gaat het alarm af en kan je de vandalen wat toeschreeuwen.

Het fietsalarm zal misschien ook onhandig zijn soms. Als een collega je wil
spreken gaat ie met je fiets rammelen om je uit een vergadering te halen
:-) "beep, beep.. Oh, excuseer me, mijn fiets wordt gestolen.."

>Maarten [Leeuwarden].

vrgr ReindeR [Amsterdam, tja.. :-)  ]