Re: fietsslot

Antwoord op ReindeR Rustema

eerst wil ik even zeggen dat ik niet in een grote stad als amsterdam woon,
en het diefstal probleem bij ons waarschijnlijk niet zo erg is als daar.

Je kunt het een dief inderdaad moeilijk maken door je fiets vol te hangen
met sloten.
Ik vraag me tegelijkertijd af waar je dan mee bezig bent (hiermee bedoel ik
dat iedereen altijd maar over lichte fietsen zuurt, en dan zou je er 5 kilo
aan sloten aan gaan hangen), maar dat moet een ieder voor zich maar bapalen.

>Ik ben pas gerust als ik het frame met een Cyclops U-beugel van f130,- (made
>in Holland) aan een stevige brugleuning oid. vast kan zetten. Daar heb je
>een >slijptol en best een aantal minuten voor nodig om open te maken.
.Ook zo'n U-beugel van Fl. 130,- heb je met een busje vloeibaare stikstof en
.een hamertje binnen 1 minuut open, ze bevriesen je slot en slaan hem stuk.
.Maar, inderdaad als je meerdere sloten aan je fiets hebt hangen zijn ze
wel .even bezig, in ieder geval een paar minuuten.

>Flevobike, hebben jullie misschien niet wat contacten in de fietsasozwaarus
>industrie die dit kunnen maken? Al iets dergelijks gezien op de vakbeursen
>misschien?
.In deze zin hebben wij geen contacten met fiets accessoire ontwikkelaars.
.Voor brommers en bromscooters zijn er wel dergelijke alarmen te koop (deze
.werken dan wel gewoon op een accu) misschien is dat wat?

>PS. nog meer inspirerende lectuur over dit thema: Het onderzoek
>'fietsdiefstal 'van het ministerie van justitie:
>http://huizen.dds.nl/~rrr/samenvat.html
.Ik zal er eens wat rondneuzen, misschien leer ik nog wat bij.

Met vriendelijke groet
                        A. Vrielink
                                Flevobike, Dronten