Re: Flevobike: Harley onder de ligfietsen???

antwoord op: Jan Wolsheimer.

>Effe een vraagje: Als je met een hoge snelheid over een hobbel gaat en >je
>voeten vliegen van de pedalen, dan ben je dus volkomen stuurloos; je >kunt
>niet meer corrigeren door te trappen, maar ook niet meer door te >sturen,
>want het stuur zit er meer voor de sier.....

>Heeft er iemand ervaring met het bovenstaande probleem.

Ik heb een soortgelijk geval wel eens gehad, maar dit was toen ik net op de
Flevobike leerde fietsen (dit was natuurlijk m'n eerste 2wieligge ligfiets
ongeveer 9 jaar geleden). M'n snelheid was op dat moment ook niet erg hoog
omdat ik de fiets nog niet zo goed beheerste.
Momenteel zou ik met zo'n situatie totaal geen probleem hebben, ik kan de
bike perfect bestuuren, ook als ik m'n benen van de pedalen haal.

>Ik krijg de indruk dat de Flevobike erg populair is, ondanks dat er wel
De Flevobike is tecnisch een goede fiets maar heeft in vergelijking tot
andere ligfietsen een lange leerperiode nodig.
Aan elke fiets zitten voor- en na-delen, zo ook aan de Flevobike.
Zoals elke Flevobiker weet is het geen klimgeit en doet hij het minder goed
op onverharde wegen, en die leerperiode die denk je er bij een gewoone
fiets niet bij, omdat je die hebt gehad toen je nog jong was.

Een ding weet ik wel, ik ken veel ligfietsen maar ik ken er behalve de
Flevobike geen een die je: en zo goed zonder handen kunt berijden, en voor-
achter-veering heeft, en deelbaar is, voor onder de Fl. 2300,-
Maar dat de Flevobike niet voor iedereen geschikt is, daarvan zijn wij al
heel lang op de hoogte.
Je moet wel over wat doorzettings vermogen beschikken.

Ik Persoonlijk vindt de vergelijking "Flevobike --- Harley Davidson"
niet erg goed bij elkaar passen.
Ik denk dan eerder aan "Flevobike --- BMW"...

Met vriendelijke groet
                        A. Vrielink
                                Flevobike, Dronten