Re: Diefstal en sloten

At 15:22 17-7-96, erno at iaehv.nl wrote:

>Ook mogelijk:
>- onomkeerbare verminking aanbrengen (ergens een gat in boren of zo, zodat
>hij uniek wordt)
>Een verzekering is me te duur omdat die gerelateerd wordt aan de prijs van
>de fiets.

Als je een cyclops u-lock gebruikt krijg je een f1000,- anti-diefstal
garantie (tot 12 maanden na aankoop). Als je een gat boort in je frame heb
je gelijk een plek om 'm doorheen te steken.

In de kleine lettertjes van cyclops staat:
- binnen 48 uur aangifte doen
- ook aangifte doen bij verzekeraar als ie verzekerd is
- de twee originele sleutels (of geregistreerde vervangingssleutels) samen
met de brokstukken van uw Cyclops U-Lock een kopie van de politieaangifte
binnen 7 dagen aan Armada Trading BV hebt gezonden.
Na ontvangst van de vereiste materialen en bescheiden sturen wij u een
schadeaanmeldingsformulier toe. Na beoordeling van uw garantieclaim wordt u
schriftelijk op de hoogte gesteld van de beslissing.

de vlieger gaat niet op:
- de diefstal het gevolg is van het losrukken, doorzagen e.d. van het
voorwerp/object waaraan uw voertuig met gebruik van u-lock was vastgezet,
- gevolg is van het doorzagen, knippen of anderszins van het voertuig zelf
of een deel daarvan
- als ie niet aan een vast object was verkankerd
- diefstal binnenshuis, bergruimte, schuur of vergrendelbare
rijwielstalling heeft plaatsgevonden.

en zo nog wat vanzelfsprekende puntjes.

vergoeding is max f1000,- aankoopprijs minus waardevermindering wegens
depreciatie van 10% van de aankoopprijs (vreemde zin)

Dus als men met vloeibare stikstof gaat kloten met dit slot en als het nog
lukt ook om het ding te forceren dan krijg je een vergoeding. Ik meen me te
herinneren dat in de test van dit slot in de consumentengids stond dat ie
hier heel goed tegen kon. Samen met de ABUS Granit (maar die heeft een
klimaatgevoelig mechaniek en geen garantie clausule). Alleen met een fijne
220V slijptol is het makkelijk openen. En met het sleuteltje natuurlijk :-)

Redelijk goedkope fietsverzekering op deze manier: koop elk jaar een nieuw
cyclops slot en verkoop de ouwe  een paar tientjes goedkoper.

ReindeR

PS ben even van de lijst, ben fietsen. Groeten!

 ----- o
 -- _/[._
   (_)>(_)   http://huizen.dds.nl/~rrr