Re: Flevobike Basic

>Ook nog even wat meters gereden op een Flevobike Basic, en ik moet zeggen
>dat ondanks het feit dat ik erg moet wennen aan het model, ik deze fiets
>supercomfortabel vindt! Het stoeltje zit werkelijk als gegoten (was een
>verstelbaar stoeltje en stond in de laagste stand), beter dan alle stoeltjes
>die ik tot nu toe heb geprobeerd.

Ik had een maand geleden het genoegen om een dag lang ligfietsen uit
te proberen bij Twigt in Bergen aan Zee. Het zitcomfort lijkt de meest
bepalende factor voor de fietsvoorkeur. Ik vond het wel jammer dat ik
niet alle fietsen met hetzelfde stoeltje kon uittesten, zodat ik puur
de rij-eigenschappen zou kunnen vergelijken. Veel stoeltjes hadden de
neiging om in mijn nek te priemen en dan kan die fiets verder nog zo
perfect zijn, maar ik zal hem niet kunnen waarderen. Ik vond het zitje
van de M5 fiets verreweg het lekkerst zitten, en dus leek mij dat de
meest prettige ligfiets.
Aangezien de zitjes van de verschillende fabrikanten bij mijn weten niet
uitwisselbaar zijn, zal ik helaas nooit weten hoe bv. een Flevo fiets met
een M5 zitje rijdt.

Hebben andere mensen ook de ervaring dat zitcomfort zo sterk bepalend is
voor de fietsvoorkeur? En is er enige hoop op een toekomstige standaardisatie
van zitje-bevestiging?

groetjes,

%!PS                       %  -John Tromp (http://www.cwi.nl/~tromp/)
42 42 scale 7 9 translate .07 setlinewidth .5 setgray/c{arc clip fill
setgray}def 1 0 0 42 1 0 c 0 1 1{0 3 3 90 270 arc 0 0 6 0 -3 3 90 270
arcn 270 90 c -2 2 4{-6 moveto 0 12 rlineto}for -5 2 5{-3 exch moveto
9 0 rlineto}for stroke 0 0 3 1 1 0 c 180 rotate initclip}for showpage