Re: Ervaringen t.a.v klimmen en afdalen

----------
> From: jacobp at lava.noord.bart.nl
> To: Ligfietsen <nlhpv-mail at ffshq.iaehv.nl>
> Subject: Ervaringen t.a.v klimmen en afdalen
> Date: donderdag 1 augustus 1996 22:08
>
> Voor een collega van mij die geen Internet-toegang heeft deze vraag :
>
> Ik ga volgende maand vanuit Zuid-Frankrijk naar Nederland fietsen met
mijn
> Jan Eggens (JE geveerd, vergelijkbaar met de M5).
>
> tips en truuks.

Zelf ben ik net terug vanuit midden-frankrijk naar Nederland op mijn
Flevo-basic.
tips:
Zonder clipless pedalen vindt ik het klimmen en dalen zeer onaangenaam.
Schakel op tijd terug, zeker bij het klimmen, je kan niet op de pedalen
staan.
Een schijfrem is het einde.
Doe het de eerste tijd rustig aan.
Ga niet weg als je geen drinken en eten aan boord hebt.

Groetjes peter