Re: Vette ketting. Kast oid?

In de tijd dat ik nog op een gewone race-fiets door het leven ging,
waste ik de ketting helemaal schoon van het vet in de wasbenzine en liet hem
daarna een tijdje sudderen in een pan met gesmolten paraffine; op een
camping-gasje, buiten, want het smeltpunt en ontbrandingspunt van paraffine ligt
vrij dicht bij elkaar (!). Resultaat: een aanraakbare ketting zonder vuile
handen (of broeken) die alleen bij regenweer een beetje oliespray nodig had
tegen de roest (klein spuitbusje met machine-olie, heb ik jaren meegedaan). De
paraffine smeert prima en is bij een drogist of apotheek wel te krijgen. Op m'n
ligfiets heb ik het nog niet gedaan; die ketting is zo lang en ik heb geen
problemen met de vettigheid; maar ik heb dan ook een Sinner....

Hoor graag of iemand dit ook wel eens gedaan heeft.

Zijn er trouwens nog meer SINNER bezitters op het net ?

_\        )   >>The real one looks better <<
\-\__mmmmnonI >>and faster...<<
^^^^^     ( O  xx Herman M. Kostelijk           xx
  O            xx at 21:06  on 7-08-96   xx
               xx from Esbeek - NL -            xx
               xx using E-mail Assist for CSNav xx