Re: Vette ketting. Kast oid?

At 13:23 5-08-96 +0100, you wrote:
>Dag HPV-ers,
>
>Deze jongen is vanaf vrijdag de trotse bezitter van een Flevobike. De
>eerste rondjes al gemaakt. Is wel behoorlijk wennen, moet ik zeggen.
>Nou loop ik direct al (letterlijk) tegen iets aan. De ketting is
>nogal vet en de laag op mijn broek wordt hoe langer hoe dikker ;-).
>Hebben meer mensen daar last van en beter... wie heeft een oplossing?
>Is er zoiets als een kettingkast of een geleider waar je de ketting
>doorheen kunt halen?

Hallo Wilbert,

Bij Flevo hebben ze een platic buis die om de ketting geschoven kan worden.
Deze heb ik ook gehad.
Momenteel ben ik zodanig ervaren dat de broekbeschermer overbodig is
geworden. Omdat de beschermer m.i. toch wel wrijving oplevert is hij weer
verwijderd.
Voor beginners is het echter wel handig.

Arjen Haayman                                                     cogito
e-mail: ahaayman at pi.net                                             ergo
s-mail: Gelselaar 20, 7414 BX  Deventer; The Netherlands         bicyclo
Phone (+31) 570-641938                                                 o