Re: PTT

IAEhv.nl!erno writes:

>Was de PTT ook niet met Flevo's aan het testen, of door Luud Schimmelpenninck
>aangepaste Flevo's of waren dat koeriersdiensten?

Weer even een berichtje van de meelezende ListServ-owner :

Ik werk part-time bij PTT Post, en ik heb nog nergens ooit iets gelezen
over ligfietsen die de PTT zou gebruiken, danwel testen. Dit is ook
vrijwel onmogelijk als je bedenkt wat voor capriolen 'wij' (postbodes) met
de fiets moeten uithalen, om maar zo weinig mogelijk te hoeven
afstappen... Bovendien is het zo dat een PTT-postbode zijn/haar fiets ZELF
moet aanschaffen (je krijgt wel een vergoeding, naar rato van je aantal
contract-uren).

Veel postbodes hebben hun fiets wel uitgerust met een kleine bak op het
stuur, waar dan pakjes e.d. ingelegd kunnen worden.

Ik denk dat wat Erno heeft gehoord over die testen gaat over
koeriersdiensten... Ik heb in 'Joy' (schrijf ik dat zo goed?) ooit een
documentaire gezien over dergelijke fietskoeriers, die reden bijna
allemaal op ligfietsen, of trikes... Zie ook een berichtje van mij van
enkele (heel wat?) weken terug op de nlhpv-lijst...

--
	Ralf van Dooren
	ralf at ffshq.IAEhv.nl