Re: PTT

At 15:04 10-8-96, erno at IAEhv.nl wrote:

>Was de PTT ook niet met Flevo's aan het testen, of door Luud
>Schimmelpenninck >aangepaste Flevo's of waren dat koeriersdiensten?

Ik sprak eens met het opperhoofd van de Fietsdienst in Amsterdam. De
koeriersdienst die met Flevo's is begonnen. Hij vertelde me dat EMS, de
koeriersdienst van de PTT, ook 1 of 2 Flevobike had aangeschaft omdat een
grote klant (een internationaal accountantsburo op een gracht, ik weet niet
meer welke) dit eiste van de PTT. Ze hadden een hekel aan die brommertjes
en wilden dat alles voor hen met de fiets gedaan werd (paste ook in het
corporate image natuurlijk). De ligfiets werd uiteindelijk voornamelijk
voor PTT promotiedoeleinden gebruikt en voor de ritjes voor die
opdrachtgever. Bij wijze van spreken (misschien ook feitelijk) werd het
pakketje aan het begin van de gracht aan de ligfietser gegeven die het
laatste stukje deed.

Ik moet zeggen dat ik die EMS flevotrike al een tijdje niet meer in de
straten heb gezien.
vrgr ReindeR

 ----- o
 -- _/[._