Nieuwe CC ..

Afgelopen zondag ben ik met vrienden naar de open dag van de Liggende
Hollander geweest. In alle opzichten een geslaagde dag:
- het weer was goed
- we hebben een mooie route gefietst met pauze in mijn eigen woonplaats Oirschot
- ik heb ervan genoten om niet-ligfietsers enthousiast te zien worden
- ik heb zelf 's middags nog wat fietsen uitgeprobeerd

Hoewel ik voorlopig blijf zweren bij Flevobike (wat leuk om weer eens op de
kleine bike wat acrobatische toertjes uit te halen) was ik zeer gecharmeerd
van de nieuwe CC: de Condor. Een knalgeel frame, mooi design, de beste
vering die ik ooit gevoeld heb (met name bij de verkeersdrempels geen centje
pijn), een echt liggende houding en onderstuur, kortom een ligfiets zoals
een ligfiets moet zijn.
De Flevobike basic oftwel Batavus Relaxx daarentegen viel me zwaar tegen. Je
zit rechtop met een stuur voor je, niks voor mij.

Neem eens wat vrienden mee om ze laten proeven of doe het als
personeelsuitstapje, zo'n dagje ligfietsen huren.

Erno

http://www.iaehv.nl/users/erno/
leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel (Van Kooten en De Bie)