Re: Flevobike: altijd blijven trappen?

Mijn ervaring was in het begin precies hetzelfde: zonder druk op de
pedalen is het lastig sturen. Waardoor je dus remmend en trappend de
berg af gaat....
Ook dit bleek echter een gewenningsprobleem te zijn. Na enkele
duizende kilometers stuif ik zonder trappen en (soms) ook zonder
remmen naar beneden. Het is wel een groot voordeel als je met je
voeten vast zit. Een paar maanden geleden ben ik, met angst en beven,
begonnen met SPD-pedalen. In het begin is het griezelig, maar nu wil
ik niet meer anders. De beheersing in alle situaties is duidelijk
gemakkelijker.

Merijn Wijnen
A. Petersweg 15
25552 JZ The Hague