Re: Flevobike: altijd blijven trappen?

> Dag HPV-ers,
>
> Ik ben nu regelmatig 's avonds aan het oefenen op m'n Flevobike en
> het gaat steeds beter. Ik heb de bike echter nog niet helemaal onder
> controle en wacht daarom nog met de fiets naar m'n werk te
> gebruiken. Met name hobbels en bijvoorbeeld verkeersdrempels vormen
> behoorlijke obstakels. De fiets wordt heel even oncontroleerbaar is
> mijn ervaring. Verder krijg ik de indruk dat je altijd moet blijven
> trappen, omdat sturen anders heel moeilijk wordt.
> Voorbeeldje: op mijn woon/werk-route zit een snelweg waar ik
> [...]
-
                 Wilbert Scheer

Het is allebij een beetje, door je onervarenheid kost het toch al meer
moeite om de Bike recht te houden en vooral bult af.In plaats van blijven
trappen kun je ook iets remmen,zolang je het voorwiel maar op spanning
houdt.Na een tijd lukt het wel om een steile helling af te rijden zonder te
trappen of te remmen.Zelf ben ik nou zover (na bijna 3 maanden) dat ik met
losse handen en zonder te trappen een vrij steile helling af kan ,maar daar
rij ik dan ook elke dag overheen naar mijn werk.Hoe langer je fietst hoe
beter je met de Bike overweg kunt en hoe leuker het wordt !
Veel plezier met je Bike,
                                    groetjes,
                                                 Marcelia
Marcelia Noort
marcelia at worldonline.nl

"May we all have our hopes,our will to try,If we don't we may as well lay
down and die."