Re: Flevobike: altijd blijven trappen?

Hallo Wilbert

Arjen schreef:
>Een tip kan ik je in ieder geval geven: gebruik toeclips of SPD-pedalen om
>je voeten beter aan de pedalen vast te klinken. Met name bij hobbels moet je
>zien te voorkomen dat je voeten van de pedalen afschieten! Anders ben je
>inderdaad snel uitgefietst.

Begin niet te snel aan SPD-pedalen. Als je nog niet erg vertrouwd bent met
je Flevo heb je de neiging veel met je voeten te sturen door ze te draaien.
Mijn vriendin had zelfs spierpijn in haar voeten in het begin. En bij
SPD-pedalen schieten je voeten nu eenmaal los als je met je voeten draait.
Hierdoor kun je plotseling de controle over je fiets verliezen.
Voorzichtig dus!

Uw bezorgde collega-ligfietser
Erno

http://www.iaehv.nl/users/erno/
leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel (Van Kooten en De Bie)