Re: "Nationale ligfietsdag"?

Bart Dirkson schreef:
#Ik was er om 11.15 en er was toen al redelijk wat volk aan het sleutelen en proefrijden
#Het duurde echter wel heel lang voor er een wedstrijd werd gereden. Om 14.30 was het
#geduld van mijn broer die mee was op, en zijn we weggegaan zonder de wedstrijd gezien te
#hebben.

Vanaf een uur of twaalf werd er de 1km tijdrit gereden (rommelig met soms 1,
soms 3 fietsen op de baan) en tegelijkertijd en daarna met een Flevo Basic
waarop een vermogensmeter (SRM) was gemonteerd. Verslag ongetwijfeld in de
volgende HPVnieuws (wanneer komt die uit?).

De eerste "criterium"wedstrijd begon om 14:50 met de langzaamste groep.
Wij zijn om 15:20 vertrokken; toen moest die groep nog vijf minuten rijden.
'k Had daarna nog een feestje, anders was ik wel gebleven.

#Ahum, ik deed niet mee, mijn Flevo Racer stond buiten tegen de muur.

Niet gezien.

#Ik weet ook niet of flevobikes/racers zo geschikt zijn voor wedstrijden. Ik vind het
#tamelijk gevaarlijk worden bij snelheden boven de 45 km/h

Ik heb 1 FlevoBike op de baan gezien (compleet met spatbordjes en
draagtassen; niet echt een wedstrijdfiets dus). Die leek er weinig
problemen mee te hebben.
Is de naam Flevo "Racer" puur gekozen vanwege de mogelijkheid tot het gebruik
van "race"fietsonderdelen? Zo nee, dan is het op z'n minst typisch dat
Flevo ook nog een Rapido maakt...

#> Wat me enigszins tegenviel was het feit dat je, wilde je buiten
#> bij de ingang een proefritje maken (bij Twigt) je f5,- moest
#> betalen.
#Dat was inderdaad een beetje jammer, maar ik denk dat een hoop nieuwsgierigen toch even
#konden proeven aan het ligfietsgevoel.

Ik denk het wel. Het publiek dat naar mate het later werd steeds omvangrijker
werd bestond volgens mij voor het grootste deel uit leken. Ik heb in ieder geval
heel wat uitleg moeten verschaffen ;-)

Marcel.
 X   drs. Marcel Wijkstra                            wijkstra at fwi.uva.nl
-