Re: diefstalgevoeligheid ligfiets

At 08:39 +0100 23-8-96, besien at kpns.q8.nl wrote:
>Hallo,
>
>binnenkort wordt mijn ligfiets afgeleverd (een Optima Condor), en ik
>had graag van andere ligfiets gebruikers gehoord wat de
>diefstalgevoelighied is van een ligfiets.

Ik zou het niet afwachten. Recent was hier nog een melding van gestolen
Flevobikes ergens in de achterhoek geloof ik. Fiets je toch niet makkelijk
mee weg en het was ook niet in de grote boze stad.

>Waar kan je een ligfiets
>trouwens tegen diefstal verzekeren?

Als het een fiets is die normaal in productie is en vervangen kan worden
door een nieuwe is ie ook te verzekeren. Vraag bij je favoriete
fietsenmaker welke verzekeringen hij je kan bieden. Voor een paar honderd
gulden ben je voor 3 jaar verzekerd. Als ie gejat wordt krijgt je
fietsenmaker de uitkering en daar krijg je weer een nieuw exemplaar van.
Met zelfbouw ligfietsen ligt het dus wat moeilijker.

Alternatief: koop een Cyclops slot, daar zit een f1000,-
anti-diefstalgarantie bij. Alleen zijn er weinig ligfietsen met die waarde
denk ik, behalve een 2e hands FlevoBike misschien. En de garantie duurt
maar een jaar.

ReindeR

http://huizen.dds.nl/~rrr