Flevobike: trein, zweten en regenpak

Flevobike noemt bij de Flevobike het voordeel dat-ie gratis mee in de
trein mag. De Bike lijkt me nogal breed (stuur). Valt-ie wel onder de
normering? Bovendien zie ik me nog niet 1-2-3 met twee stukken bike
instappen. Wie heeft hier ervaring mee en weet wellicht een manier om
de twee gedeelten goed en stabiel bij elkaar te houden?

Een ander puntje wat vast al vaker aan de orde is geweest: zweet op
je rug. De stoel van de Flevobike ventileert niet. Ik heb al
geprobeerd het rustiger aan te doen, maar op den duur staat het zweet
behoorlijk op je rug. Ik las dat er andere materialen voor de stoel
bestaan, dan de standaard mat. Wie zet me op het goede spoor of weet
een andere oplossing (bijv. speciale fietskleding).

Een laatste puntje: ik sta voor de keuze om een regenpak aan te
schaffen. Ik las al van HPV-ers die het achterpand uit hun jas
haalden en dat door iets anders vervingen. Wie kan mij vertellen wat
dat _anders_ is? Heeft iemand van jullie ervaring met _ademende_
pakken? De leveranciers doen voorkomen dat het stukken scheelt, maar
ik heb zo m'n twijfels. Verder zag ik van die regenschoenen. Helpen
die voor een ligfietser wel? Je voeten staan immers vertikaal op de
pedalen.

Bedankt voor jullie reactie!
--
     0           Wilbert Scheer