Re: Flevobike: altijd blijven trappen?

On 12 Aug 96 at 10:02, wilbert.scheer at vbb.nl wrote:

> Dag HPV-ers,
>
> Ik ben nu regelmatig 's avonds aan het oefenen op m'n Flevobike en
> het gaat steeds beter. Ik heb de bike echter nog niet helemaal onder
> controle en wacht daarom nog met de fiets naar m'n werk te
> gebruiken. Met name hobbels en bijvoorbeeld verkeersdrempels vormen
> behoorlijke obstakels. De fiets wordt heel even oncontroleerbaar is
> mijn ervaring. Verder krijg ik de indruk dat je altijd moet blijven
> trappen, omdat sturen anders heel moeilijk wordt.
> Voorbeeldje: op mijn woon/werk-route zit een snelweg waar ik
> [...]

Naar aanleiding van dit bericht kwamen er diverse reacties. Dank
daarvoor! Ik merk inderdaad naar mate ik meer fiets de
controleerbaarheid toeneemt. Ook verkeersdrempels en heuvel(tjes) neem
ik steeds gemakkelijker. Van SPD-pedalen heb ik voorlopig nog maar
afgezien. Waar het moeilijker dreigt te worden kom ik, zoals iemand
tipte, even uit de stoel.

Nogmaals dank.

--
     0           Wilbert Scheer