Re: Flevobike: trein

In de trein met de Flevobike gaat hee gemakkelijk.
De normering van de NS is namelijk alleen dat 'ie in
twee (of meer) delen uit elkaar valt. De breedte van
het stuur doet er niet toe.

Je kan rustig met je hele fiets instappen, en in de
trein 'm uit elkaar halen.  Eigenijk hoort dat niet,
het hangt een beetje er van af hoe vervelend de conducteur
is of het lukt (ik heb er zelden last van). Je kan ook
je fiets op het perron uit elkaar halen, de wielen grijpen
en zo instappen: ben je twee keer zo breed en veel gevaarlijker
voor je mede-passagiers, maar je voldoet aan de regels.

De voorste helft van je Flevo zet je ondersteboven neer,
dan steunt het op het kettingblad en de uiteinden van het stuur.
Staat als een huis. Dan zet je de achterheft op het schuim
van het zitje neer, en dat schuif je dan dicht tegen de voorhelft
aan (past er gedeeltelijk onder). Dan gooi je een slot door
de twee wielen en ga je een zitplaats zoeken.

In oudere boemels met een fatsoenlijk fietsenhok kan je
je flevo gewoon aan een van de haken aan de muur hangen.
Ik weet niet wat de conducteurs hiervan zeggen, maar
het spaart wel ruimte.

ade

--
+ My brother went to London and all + adridg at sci.kun.nl +