Re: Flevobike: trein, zweten en regenpak

wilbert.scheer at vbb.nl wrote:

> Flevobike noemt bij de Flevobike het voordeel dat-ie gratis mee in de
> trein mag.

Dat kan inderdaad, ik doe het zelfs met mijn flevo racer (zondag nog). Er is EEn keer een
conducteur geweest die er wat van zei, maar die had er zelf EEn en maakte er verder niets van. In
de NS reisregels staat alleen dat ligfietsen niet gratis mee mogen, maar over lig-VOUW-fietsen
zoals de flevobike wordt geen uitspraak gedaan. Vouwfietsen mogen gratis mee.
Over het demonteren: Ik schroef op het perron alvast de bout los en koppel m'n achterrem los (zal
je op een bike wel niet hebben). Zoek het treinstel voor fietsen of rolstoelen op en ga daar in om
zo min mogelijk voor overlast te zorgen (hebben ze ook nix te zeiken). In de trein is het even
lostrekken en de twee delen omgekeerd evenredig naast elkaar zetten. Evt. slot erop zodat je zelf
in de coupe kan gaan zitten. Vijf minuten voor je uitstapstation de fiets in elkaar zetten en als
je uitstapt kan je meteen weg.

> Een ander puntje wat vast al vaker aan de orde is geweest: zweet op
> je rug.

Wat hier al een paar keer is besproken zijn matjes in vreemde vormen zoals reepjes campingmatras in
vissegraat vorm, of grote gaten in je matje. Dit schijnt enorm te helpen. (Moet ik zelf ook maar
eens gaan doen).

> Een laatste puntje:

Geen idee, ik rij bij voorkeur als het droog is. Met een gewoon regenpak kom je ook een heel eind,
al hou je het nadeel van een natte rug.
Die regenschoenen lijken mij ook nutteloos omdat het water er als het ware van bovenaf inkomt.

Groeten, Bart

--
personal : http://huizen.dds.nl/~bart7/bart  --> pics of Flevo Racer